Löpförbud

Förr eller senare händer det alla som tränar mycket och hårt. Man åker på någon skada eller får en känning som är på väg mot en skada och tvingas vila. I mitt fall har jag fått lite strul med fötterna, mestadels vristerna, hälsenorna och vaderna. Orsaken till detta är att jag tränat löpning inför Lidingöloppet och har troligtvis ansträngt mig för mycket.

Ont i hälsenan

Nu har det inte blivit en ”riktig” skada utan det är överansträngt och jag har nu löpvila. Hittills har jag vilat i två veckor och ska nu även vila över helgen. Var hos Naprapatiska Institutet igår på mitt andra besök för detta besvär och fick några fler övningar jag ska göra. Återbesök på onsdag. Hoppas att vara bra då. Eventuellt smygstartar jag på måndag med kort löpning för att testa.

Fast jag har löpvila så vilar jag ju såklart inte helt från träning. Jag försöker hitta andra saker jag kan göra för att hålla igång tills jag kan börja löpa igen. Det blir cykling på min testcykel (Monark LT2 Aktivitus Ed.) och lunchträning med arbetskamraterna där vi kör olika cirkelträningar (wod) på lunchen. Har även under den här tiden tagit upp Stretchamore som Naprapatjonas körde 2015.

Förhoppningsvis kommer jag inte tappa för mycket av min löpning under denna paus. Hoppas på att den alternativa träningen ska ge bra effekter på min löpning när jag sedan kör igång igen. Bara att kämpa vidare!

Det här inlägget postades i En svensk klassiker, Lidingöloppet, Rörlighet, Skador och sjukdomar, Träning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Löpförbud

  1. Pingback: En olycka kommer sällan ensam - Fredrik Malmgren

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *