Nya tag med löpningen inför Lidingöloppet

Då var jag igång igen efter ett långt uppehåll på grund av strejkande hälsenor/vader. I fredags så testade jag lite löpning på lunchen. Blev ca 3,5 km i ett modest tempo för att testa så allt håller. Fick inga känningar efter det passet. Vilade dock igår men idag så åkte jag till Lidingö och sprang sista milen.

Grönstabacken-Abborbacken-Karinsbacke

Fast jag inte sprungit på ett bra tag förutom det korta passet i fredags så kändes det ganska bra. Pulsen var högre än vad den var innan uppehållet för samma tempo men det hoppas jag kommer att bli bättre fram till Lidingöloppet. Sprang i alla fall hela rundan och fick med mig en bra känsla för sista milen som jag kan ta med mig till loppet.

Innan Lidingöloppet hade jag tänkte hinna springa första 2 milen minst en gång, helst två gånger för att få en bra känsla även för den sträckningen och lära mig var jag kan trycka på lite mer och var jag ska hålla igen. Man ska ju alltid ha en taktik innan loppet men vara beredd att modifiera den under loppet baserat på dagsformen och andra förutsättningar man inte kan påverka under loppet.

Nu håller vi tummarna att det inte blir något bakslag på förkylningen eller på vader och hälsenor. Ska försöka köra lite rörlighetsträning ikväll så jag inte stelnar till.

Det här inlägget postades i En svensk klassiker, Lidingöloppet, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *